lördag 19 oktober 2013

Ta´t lugnt.se

Inbillar mig att "idag mår jag rätt ok, idag kan jag gå PW i det soliga vädret, bjuda nån på fika mm."

Men hallå! STOPP där Lindberg!

Tittar mig själv i spegeln och inser att jag inte är så pigg ändå :-/ Men med vilja kommer man långt.
Så jag ska försöka att "bara" gå med sopberget och "ner-i-källarenberget" för att sen se hur jag mår.
Jäkla nässelutslagen som inte ger sig. Har aldrig haft såna förr så det är skumt tycker jag. Har de inte blivit bättre till måndag så lär jag ringa läkaren.

Just den här tiden på året när det är älgjakt och allt, så tänker jag extra mycket på Hasse. Jag glömmer aldrig när mamma ringer det där samtalet. Jag är än idag rädd när mamma ringer och "låter konstig", så jag frågar ofta: "Har det hänt något?" för att jag blir så orolig.

Nu vet ju ni att Hasse inte var min biologiska pappa. Men för mig fanns han i min familj sedan jag kan minnas och det känns som att han var min pappa ändå. Om jag ska förklara honom så säger jag min "pappa Hasse".

Roshjärta från familjen.

Glammeliros.

En grå dag. Begravning i Huddunge.


Min biologiska pappa, som jag säger, träffade jag i somras. Efter väldigt många år. Det är svårt att veta vad man ska prata om och jag tror både K och jag var väldigt nervösa. Men vi får ses igen helt enkelt :-)

Från nässelutslag till Pappor blev det i detta inslag. Skriver inte så mycket mera ingående om vad som hänt osv då detta kändes nog så tufft att skriva om. Som sagt ni som känner mig vet ju redan allt detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar