torsdag 5 december 2013

Sven

Jaha idag blev jag överlycklig när det började snöa på förmiddagen. Men nehe, det blev bara några fjantiga snöflingefjun som smälte bort. Tråkigt!!!

Bara massa blåst/storm och regn!

Min sambo upplyste mig om att kl 21 skulle snön komma. Men icke, nu är kl 21.46 och ingen snö.


Så nu ger jag upp. Hoppas på snö imorn när jag vaknar istället.

Var och handlade idag efter jobbet, med bankkort denna gång. Bunkrade upp med diverse LCHF grejjor så jag ska klara av december. Känns tufft. Det ligger alltid godsaker/kakor/bullar/godis/tårta på fikabordet. Och inget jag "kan" äta. Har känt mig rätt ledsen över det den senaste tiden (läs dagarna). Det är ju så att det enda jag äter är det jag själv lagat eller bakat. Man blir ju inte överraskad direkt. Nåja, lite ilandsproblemas såklart, men men. 
Känner att jag skulle vilja klara av julen med LCHF men det känns svårt när vi ska åka bort. Jag begär liksom inte att andra ska laga specialmat till mig, men det vore ju kul om jag kunde äta nått vettigt förutom ägghalvor.
Tips någon?

Köpte ett berg av choklad och nötter/mandel mm så jag ska baka nått smarrigt tänkte jag. När orken finns dvs. Carbzone är toppen! Inget socker och low carb dessutom. Tack för det liksom!

Tänkte även göra lite mandelmassa som min sockerfriacoach Frida tipsat mig om. Kanske gör jag nått godis av det hela, blev även inspirerad av Ernst idag på tv:n. Han var förresten på "Åre choklad". Mitt lördagsgodis förra veckan blev denna:



Mums säger jag bara!!!!

Som ni märker babblar jag om allt mellan snö och socker, dags att sova.nu!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar