söndag 15 december 2013

2 lediga

Men skulle behöva 2 dagar till för att faktiskt få vara ledig! Bara bakar, lagar mat och städar. Fixat julklappar också så att allt är klart inför jul. 

Ett julmaraton börjar imorgon och nästa gång jag är ledig så är jag i Bastuträsk.

Som sagt så har jag lagat mat. Inget världsligt med det, men provade att göra nått med brysselkål som jag aldrig ätit förr... Vad jag vet. 


Blev kycklinggryta med grädde, brysselkål, bacon, scharlottenlökar, vitlök och pinjenötter mm. Gott! Brysselkålen har kommit in i mitt liv för att stanna! Men nästa gång blir de nog smörstekta :-)

Sen gjorde jag ju glögg också! Mums, helt utan sötning. 



Idag började jag dagen med mina favoriter: 


Mums! Med blåbär, hallon och min egna müsli. 

Nu ska jag värma mig med lite kaffe efter en tur ute i spöregnet. Kanske blir det en film och kolhydratsmaxade chips senare idag :-)

Tjing!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar