måndag 30 september 2013

Första dagen

Nu har det kört igång. Har fått med en hel del folk på detta med 30 dagars utmaning. Kul!

Var hos Maria idag och fick en supergod LCHF-lunch!
Baconlindad kyckling i grädde och ost. Till det blev det broccoli mm stekt i smör! Gaaaaah vad gott :-)

Provade även kaffe med lite grädde i, stooor risk för att jag blir beroende av det då det var sådär läbbigt gott. 

Nu ikväll blev det paprikasoppa med skinkrullar. Mumma!!

Problemet är nog frukost. Vill ju gärna ha bröd.. Nått att tugga på liksom. Har ett recept på fröknäcke men då är det majsmjöl i, och det är ju inte ok som jag förstår. Har gjort lchf bröd och oupsis (eller vad de hette )förut men jag tycker de mest smakar ägg eller blir väldigt "svampigt" i konsistensen. Tips någon? 
Idag blev det 2 ägg, skinka med gurka, brie och te. Kände mig mätt men efter 1h var jag hungrig igen så då åt jag mer skinka-gurka-brie-rulle. Fick nämligen ett tips att äta när man är hungrig så här i början... Sen blir det väl mer ordning på detta antar jag. Svårt att veta hur mycket man ska äta av allt.



Nu ska jag försöka klara av, enligt mig, de  svåraste timmarna på dygnet. Dessutom så blir det dessertmästarna på TV:n ikväll!!! Tur det inte är doft/smak-TV :-)

Pepp på ER!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar