måndag 9 september 2013

Nervöst va!?

Jo, idag var jag på en intervju förstår ni. Kanske detta är det svåraste jag gjort på mycket länge. Jag är ju rent urusel på att prata om "vem jag är" "vad jag kan" osv. Dessutom så står ju det mesta i Cv och personliga brevet. 
Huvvaligen! 

Problemet är väl att jag minns bara en arbetsintervju ( om man räknar bort Securitas dvs) som jag gjorde för 12 år sedan. Mina andra jobb har jag fått utan att behöva gå på intervju. Värsta lökigt tänker ni nu, men det fungerar lite så i blomsterbranschen. Alla känner alla på nått vis. Eller så har man praktiserat på nått ställe och de vet vem man är redan. Well så var det inte i det här fallet och jag vet verkligen inte hur det gick. 
Jag minns knappt om jag sa nått vettigt alls faktiskt. Tokigt!! 

Hur beskriver man sig själv? Jag är väl som Lotta, ni vet hon på bråkmakargatan. Jag kan nästan allt :-) 

Jag tycker i alla fall om att göra allt. Typ hålla ordning, montera saker, pynta, pyssla, fixa och dona. Laga mat, slå in paket mm mm 

Om 10 dagar vet vi resultatet av min första intervju på 100 år ;-) Förhoppningsvis tidigare!

Champagnen kommer ploppas när jag får ett jobb!

Kvällen avslutades med en fika med några tjejkompisar som jag inte sett på länge. Har verkligen saknat dem! 

Tjing tjing!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar