måndag 23 september 2013

Smal och vältränad

Idag tog jag mig i kragen och gick ut i höststormen. Måste ju göra nått!!! Har varit varm/halsont ett tag, men nu får det vara nog... så, påklädd med träningskläder, bandana/pannband och fingervantar ger jag mig ut med underbara Fredagspodden i öronen. (Bara älskar att fnissa till Hanna och Amanda)

Så, jag gick! Jag frös! Men efter en stund fick jag upp värmen. Gött mos! Det är nu jag mår som bäst. När jag har solen omkring mig och vackra höstnaturen i min närhet. Efter en stund kommer jag till ett litet gulligt fik. Så jag går fram, mest för att se vad de har att erbjuda, ifall man skulle gå dit med någon vän nån gång. Då kommer det en glad gubbe och säger:

- Oj, fryser du inte? Ställ dig här i solen istället. Eller kom in och drick en kaffe. Eller du kanske inte dricker kaffe som är så sportig? Du är ju så smal så du kan ju ta ett wienerbröd också :-)

Vilken gullig gubbe! Vi snicksnackade en sväng och sen gick jag vidare. Värsta nice att jag var både smal och sportig, jag som inte rört mig på evigheter, har gått upp i vikt och är så enormt otränad just nu. Well Well, vilken glädjekick jag fick av denna människa. 

Det var det jag ville komma till! Ta ER tid ibland, det kan räcka med några vänliga meningar och en stunds prat för att få någons dag att bli så mycket bättre än vad den var från början. Ett "hej!" Ett leende! Eller ett, "oj fryser du inte? Ställ dig i solen i stället." Det lilla kan bli nått större! 

Någon som ger mig värme och glädje utan att ens säga nått är vår lilla fluffy... 



Jag håller just nu på att skriva en "30 dagars utmaning". Vore kul om så många som möjligt hängde med på denna. Den är inte klar än och börjar mest troligt 30:e sept. Funderar på att göra en small, en medium och en large. Typ 1, 2, 3. Så man kan välja vilken nivå man vill köra på.  Jag är ju som sagt enormt otränad så jag kör nog på small-challenge. :-)  

That's it for today! 

Bjuder på en fin bild som föreställer, vad?
( Killar och tjejer ser nämligen olika saker i denna bild...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar