tisdag 3 september 2013

Nytta

Det är svårt att vara arbetssökande. Man söker och söker, och "tack för din ansökan, men tjänsten har blivit tillsatt"-mailen droppar in som ett höstregn i Skåne. Inge skoj. 

Det är då jag försöker göra varje dag "värd". Att jag försöker fylla min dag med nått som gör att jag känner mig värd. Att jag känner att jag har gjort nån nytta i alla fall. Och helst ska det kosta gratis. Saker som att "städa, tvätta, gå med sopor, plocka ur och i diskmaskinen, bädda sängen och allmänt plocka grejjor här hemma" gör jag ju lite varje dag så de gills väl inte? Eller?

Idag blev "värdonyttogrejen" en promme med Val som alltid ger mig positiv energi. Vi är väldigt lika i hur vi tänker och grubblar. Man behöver bli förstådd, och vi förstår varandra. 

Att "gå hemma" är lite halvstressande ändå, men inte många kan förstå varför. Vilket vi gör.

Mitt andra nyttogöromål idag blev att baka bröd och kakor. Så nice! Perfekt att ha morotsbröd i frysen :-)



Toppen! 

Nu blir det Baggarna, Bard och Husfruarna. Blandat med lite CC (Candy crush).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar