fredag 30 augusti 2013

Typiskt

Jag fick för mig att jag kanske skulle äta mer grönsaker och mindre godis/chips/dricka. I detta halvdana önsketänkande så skulle jag även träna mera. 

Nå hur gick detta då? 

Nja jag har tränat mycket. Eller jag går ju en del. Sen har jag kört intervaller på gymmet. + styrka. 
Sen har jag ätit rätt nyttigt på dagarna men så vips idag så tyckte jag att jag förtjänade allt gott som fanns i butiken. Så ut kommer jag med grönsaker (bra!!!), smågodis, chips och en (liten!!!!!) dricka. Såklart lurar affären på mig en pollypåse också, det stod ju "nyhet" på den... Doh!!!!

Nu undrar ni när jag började med detta "försök att inte äta godsaker". Och då kan jag avslöja att det var i förrgår kväll ;-) Ha ha fan va illa.... 

Har i allafall fått träffa kungaparet idag. Drottningen vinkade till och med till mig. Och då måste man ju vinka tillbaka :-) 
Fy vad fånigt lycklig jag blev av att se dem. Fick nästan en tår i ögat och kände mig glad liksom. Jag är ju verkligen en person som gillar kungahuset men här kanske HSP-personen inom mig kom fram lite extra tydligt. Det var pensionärerna, barnfamiljerna och lilla jag som lyssnade på konungens tal. Och alla poliser och bodyguards också såklart :-)

Sånt tycker jag är skoj. Att se hur poliser och säkerhetsvakterna jobbar och pratar tillsammans. Hur de rekar av området innan kungaparet kommer ut ur fordonet och har stenkoll på all. Sånt är coolt tycker jag, men det visste ni väl redan?!? Påminner lite om lumpen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar