söndag 11 augusti 2013

Snart hemma!

Snaaaaaart.... Home sweet home som det så fint heter. 
Och JA, jag längtar hem. Ju närmare vi kommer, desto mer vill jag hem. 

Jag vill hämta Mini och pussa på henne. Jag vill träffa mina vänner och familj. 
Jag vill kunna dricka vatten ur kranen och kunna spola ordentligt på toaletten.

Tänk att få dricka iskall mjölk och få göra riktigt god mat, tex taco ;-) känns som rena lyxen. 
Att äntligen få äta massa proteiner och grönsaker istället för alla dessa kolisar vi har proppat i oss den senaste veckan.
Att faktiskt kunna göra saker utan att svettas ihjäl och att slippa må dåligt pga dålig matrutin.

Att vi i Sverige får göra som vi vill, tycker jag känns som en extra lyx, att vi kvinnor faktiskt får jobba och bada i bikini. Jag ska ju söka massa jobb!! Underbart!!! 

Att allt sånt är självklart kan man tycka, men så är inte fallet i vissa länder/ vissa religioner. Jag säger inte att det ena eller det andra är rätt eller fel, jag säger bara att vi har det väldigt bra allmänt i Sverige. Kvinnor som män. 

Man uppskattar verkligen Sverige, när man har varit utomlands. Kanske ännumer om man varit i ett land som Afrika. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar