söndag 25 augusti 2013

The big day! Bröllopet!

Igår var dagen som vi väntat på länge. Min Jojo har gift sig!!! Hon och Otman var så vackra. Helt magisk dag som började Före 9 på morgonen och slutade efter 2 på natten. 



Jag hade äran att få vara min kära Jojo:s brudtärna. Eftersom att jag aldrig varit tärna förr så var det lite pirrigt. Extra pirrigt blir det ju också när en så pass nära vän gifter sig. (Klarade av att inte gråta i kyrkan, men nu sitter jag hemma i soffan och får glädjetårar istället...) 
Men det gick bra. Mycket bra präst! Lugn och rolig. Det var nog vi tjejer som var mest nervösa tror jag, medan killarna var cool-lugna. 



 Hela dagen var så välplanerad av brudparet/Jojo ( ;-) ) så det gick som på räls. Vips så var dagen över! Det gick så fort allting.  
Man vill ju bara stanna tiden en stund! 

Alla är glada och upp-piffade, kärleken strålade liksom solen och vi hade det så himla bra.
Många gamla men också en hel del nya bekanta, underbart god mat, lekar och dancing.
Prata svenska och engelska om vart annat. 
Lyssna på franska och exotiska hurra-rop! Listan kan bli oändlig..

 Jag hoppas verkligen att brudparet kan förstå hur himla fin dag de hade ordnat, som vi alla fick vara med att dela med dem.




Eftersom att jag hade högklackade skor från 13-03 igår så ska jag vila mina fötter idag! Ska bara vara och njuta av fina minnen från gårdagen. 



Bästa Jojo och Otman! Länge leve kärleken och ALL lycka till ER! 
Tack för att jag fick vara med på ER dag. Helt fantastiskt! C'était un jour fabuleux et vous étiez un prince de conte de fées et la princesse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar