torsdag 22 augusti 2013

Min låååång...

....klänning till bröllopet har blivit en lååååångdragen historia. Och en jävligt dyr sådan. Har ju lärt mig en läxa i alla fall. 
Ska förklara. Jag letade klänning i flera månader, men i Maj (typ) så valde jag att köpa en klänning på Nelly.se, istället för hos Ruths högtidskläder. 
Så, jäkligt nöjd var jag med klänningen och den kostade endast 699kr om jag minns rätt. (Perfekt för en studerandes ekonomi) Dock var det för lång. 
Lämnade in den för att skräddaren skulle sy upp den, check! Men han kunde inte stryka den?!? Hepp. Och det törs man ju inte göra själv... Så då går jag ju till Ruths. De är så trevliga och hjälpsamma där. Sagt och gjort så var den struken, men då ploppade det fram en fläck på hela framsidan när de strök den. (Den var så skrynklig innan så det syntes inga fläckar, jag har ju liksom inte ens använt den... Tydligen kan det bli så att fläckarna inte syns föräns man strukit tyget..Morr)
Jahapp så nu är klänningen på Ruths igen för tvätt och ännu en strykning. Avskyr just nu klänningen och ångrar djupt att jag inte köpte en färdig klänning hos tjejerna på Ruths. Nåja, gjort är gjort och jag är väldigt tacksam över vilken service man får, fast man inte köpt klänningen hos dem. GULD värt!!!

Ja, ni förstår! Vilket jäkla sjå. Och värsta ilandsproblemet jag vet :-) 
Summan av detta: KÖP klänning hos en butik där du bor. De hjälper dig med ALLT, och allt ingår då också i priset. Mycket värt det!!! I allafall om man vill ha nått finare till ett speciellt tillfälle.

Vi köpte även slips och fickduk som skulle passa till. (Specialbeställning via Ruths.) Tyvärr så hade det blivit nått tok från leverantören så det kom bara en slips... Doh! Förhoppningsvis hinner posten fixa detta tills imorn!!! Hoppas hoppas! 

Ser nu detta köp som en investering för livet! Så då vet ni alla som gifter ER eller har nån stor fest, vi kommer ha dessa kläder på oss många år framöver. Måste ju få ner KPA:et på grejjorna ;-)

I övrigt så körde jag 1 mil intervall idag. Eftersom jag inte är så bra på att springa så får det bli intervaller. Hoppas jag kan gå imorn bara, och att jag får på mig finskorna på lördag. Skavsår@överallt men sjukt nöjd med mig själv i alla fall!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar