söndag 30 juni 2013

Vila

Det första jag sa imorse var att:
"Idag ska jag bara ligga på soffan och vara bakfull"

Haha! IckesaNicke!

Jag var visst inte så bakis som jag trodde. Frukost och sen lunch med gårdagens rester (oxfilé igen, lyxigt värre). Sen började jag fara runt här hemma. Har planterat om en massa växter och ändrat lite i fönstrena. Sen städade jag lite här och där, tvättat, diskat mm mm. Fy så dålig jag är på att inte göra nått!!! ;-)

Valde visst mina nyaste (läs: vitaste) pumaskor igår när vi var till festivalen. Smart drag fylletratten Lindberg. Så dem har också fått sig en rejäl rengöringsomgång.

Nu sitter jag och har ätit lite glass med backas jordgubbar och dricker kaffe. Funderar på att läsa ut boken om mr grey, vilket skulle kunna vara en bra "inte-göra-nått-grej" idag.

Bilderna är på mig, och sen den vackra sophoran ( uttalas "soforan" ;-) ). Den heter dvärgkowhai på svenska och kommer ifrån Nya Zeeland egentligen. Gillar sol, kanske inte direkt södersol, duschas ofta och hålls lätt fuktig. Får ej torka ut.
Även mina tacksamma växter svärmorstungorna blev omplanterade i större krukor, mycket välbehövligt. Dessa har bott med mig sedan 2001, så de har växt mycket sen jag köpte dem och fått större krukor ett flertal gånger. Nu måste jag bara hitta stoooora och snygga krukor till dessa vilket känns rätt svårt. Det är knappt att fönsterkarmen håller för dessa giganter :-)

Usch va jag babblar på... Kul att du läste ända hit!!

Ha det gott :-)

Tjing tjing
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar