söndag 16 juni 2013

Dålig matplanering och nya skor

Alltså det här med att äta var 3:e timma är helt klart min grej. Fick frågan här om dagen av en kollega som undrade hur jag klarade av lumpen med denna mat/sov-klocka. Ja, grejen är väl att detta kom efter lumpen. Innan hade jag det inte så här... Konstigt!

Ska dra ett exempel:

Här om dagen så åt jag frukost kl 6. Äggmacka kl 8.45. Kyckling mm Lunch 12. Skinkmacka ca 16 tiden.

På kvällen skulle vi iväg och äta med jobbet på AW. Värsta skoj tänkte jag. Tyvärr kände jag mig inte pigg alls på eftermiddagen med feberkänningar. Käkade Alvedon för att stoppa detta.

Vi hade föreställt maten på restaurangen men ändå tog det 1h och 10 min... Jag kände av detta direkt. Drack vatten, beställde till och med cola ( ej Zero) för att motverka illamående och koncentrations svårigheter. Fick lite nötter av en kollega (förberedd småbarnsförälder) och det var nog tur det. Hängde inte alls med vad alla pratade om, men efter nötter och en cola började jag komma tillbaka så smått. När väl maten kom så var det för sent. Mådde så dåligt/illa så jag fick äta jättesakta. Såååå trist när det blir sådär. Det tar så mycket på krafterna.

Har jag lärt mig nu?!? Nåja, jag ska försöka att alltid ha nötter eller så med mig, men jag tycker detta känns löjligt. Varför ska jag behöva vara så matkänslig?!? Trixet är att äta lite och ofta, då mår jag bäst helt enkelt.
Kvällen med jobbet var annars mycket trevlig. Vi bubblade och skrattade så vi kiknade. :-) vi var alla väldigt trötta tror jag. Fick en fin blomma och smycke av chefen, värsta gulligt! Så nu har jag både en rosa och en orange blomplexigrej :-) Klockrena färger!


Från det ena till det andra. Var och hämtade ett par skor idag, tror jag är nöjd med dessa faktiskt!! Nike for the win!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar