måndag 10 juni 2013

Köööööööö

Alltså herregudars. Jag höll på att explodera imorse. För er som inte vet så klara jag inte av köer. Får panik och väljer oftast att gå ut ur butiken ( handla en annan dag) alt köra en annan väg, om jag kör bil. Nåja... Imorse åkte jag 10 min tidigare för att kunna sitta i lugn och ro på jobbet och äta min (andra) frukost/ fm mellis. Nehepp. När jag kör ut bilen ur garaget så möts jag av 3 bilar i kö för att ta sig ut på vägen.

••• Jag blir tokig.nu!!! •••

Det öser bilar från höger och vänster och i alla 4 filerna+ ifrån korsningen mitt över vår gata...

•morr• Inte glad.

Första bilen står kvar i över FEM MINUTER!!!

Då kommer det ytterligare en bil från garaget och ställer sig efter mig.. Efter någon minut så tröttnar han och åker via en cykelbana bakom vårat hus... Just då jag tänkte samma tanke så blev det fritt fram för 2 bilar... Men inte för mig, såklart.

•••Irriterad.nu.•••

I min arghet så står jag kvar ett tag men tar sedan och svänger ut, fast höger istället för vänster då det är totalt omöjligt att ta sig ut. Suck... Vilken pers.. Tur jag hade 10 min extra som nu är som bortblåsta. :-/ Tålamod? U say what? Kan man köpa det på nätet?!?

Efter detta så fick jag köra 80-100-80-100 hela tiden då det finns tokstollar som inte törs köra 100 när det är en-filigt med ett räcke mellan bilarna... Gaaaah!!! Kan "go nuts" på folk!

Väl framme i Sala så stod en vakt och stoppade mig/ oss alla som kom JUST då.

Vänta..... Vänta..... Vänta..... Och DÄR fick vi åka!!

Wihoooo woooop wooop kom till jobbet ca 8.40 :-) kanoners!

Klämde tummen i en tång men annars så blev dagen så mycket bättre, så fort jag kom till jobbet. En kanon-skoj dag! ( om man raderar tiden mellan 7.45-8.40)

Extra kul är det ju alltid att "gamla" västerås-kunder känner igen mig och tycker det är kul att se mig i Sala. Värsta trevligt :-)

Fick spatt och har nu planterat om och fixat på balkongen. Blev ännu mysigare än det redan var där ute. Känner mig riktigt nöjd med dagen.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar