söndag 21 december 2014

Julmenyer

Oj va jag behövde vila idag. Det har varit en jobb(ig) vecka. När jag var upp på min vanliga strapats i natt så verkligen vaggade jag fram. 
Ont ont överallt. Rygg, ben, ryggslut... U name it. Det var verkligen dags att få vila kroppen, och huvudet för den delen.

När jag blundar ser jag ordrar och julmenyn och allt annat som ska göras. 


Obra. 



Namnen börjar sätta sig och jag vet vad som ska vara i de sjuttioelva olika varianterna.
Rudolf, hosianna, snöflinga, snölykta, julotta osv. Varje bukett eller plantering har sitt unika namn. På interfloras menyer alltså. 


Bilderna är tagna på Google och Interflora.se Finns inte en chans att hinna fota nått på jobbet just nu.

Kul när det händer mycket men samtidigt så skulle jag önska att jag var en av alla er som "tog ledigt 4 dagar och fick julledigt i 18 dagar". Som florist finns inte denna möjlighet och så är det bara. Har väl jobbat jular nu i ca16 år.
I år har jag i allafall ett rätt bra schema då min chef har förståelse över hur min situation ser ut. Och ändå är jag heeeelt slut... 
3 dagar kvar! En dag i taget...

Och ja, jag jobbar på julafton, vem gör inte det?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar