måndag 8 december 2014

Gaaaaah

Alltså seriöööst! Hur mycket papper och annat ska man behöva ordna med?!? Jag blir tokig snart faktiskt. 


2012 blev jag ju uppsagd pga arbetsbrist. Därav har jag alltså rätt till 100%. Jag är skriven på 75%, alltså har jag a-kassa 25% om jag inte jobbar heltid nån månad. Dock måste jag alltid lämna in dessa kassakort. Men även söka jobb och bevisa vilka jobb jag sökt. Helt sjukt! Jag jobbar ju!!!!! Gaaaah! 

Och, nu när jag har varit sjuk så lär jag anmäla mig både till min arbetsgivare men också till försäkringskassan. Sen lär jag friskanmäla mig. Och sen måste jag skicka en sjukpenningsansökan. Suck! 
Konstiga frågor ska besvaras, när blev jag arbetslös? Hur sjuk är du? Hur många timmar har du jobbat senaste året? Osv osv... Exakta datum och exakta timmar mm mm.

Sen håller jag även på med gravidpenningsansökan... Som ska skickas till försäkringskassan med en massa andra papper och bilagor. När jag väl fått in allt så tar det säkert minst en månad innan jag får nått svar.

Har ringt otaliga ggr redan till alla dessa "myndigheter" då det är så krångligt med hur man fyller i hit och dit. Långa väntetider eller så har de inte öppet när jag har tid att ringa. *morr* Alltid nått nytt varje månad. 

Ja, ni förstår. Jag är rent irriterad på allt detta och var liksom tvungen att "skriva av mig" lite. Jag har faktiskt annat att tänka på. Mitt huvud är alldeles fullt av grejjor som snurrar. Och dessa pappersjox tar så mycket onödig energi från mig. Huvvaligen!

Så tack för att ni lyssnade.

Nu vill jag vara frisk och kunna jobba dessa juledagar. Jobba lite lagom, inte stressa upp mig i onödan. Hoppas att kroppen orkar. Idag jobbade jag 8h och jag har sjukt ont från nacken och neråt i ryggen. Det bränner liksom..Aj aj. Men men, har försökt få ner svart på vitt till försäkringskassan och hoppas de inser hur osmidig och slutkörd jag är och känner mig. Och det lär ju inte bli bättre dessa dagar framöver.

Nåja! Festina Lente och så tar jag en dag i taget.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar