tisdag 7 juli 2015

Topp å bått

Förra veckan bjöd på både ups and downs. Topp å bått helt enkelt!

Vi börjar med det tråkiga. The bått:

Wincent fick sina sprutor men 8h efter svällde hans ena ben upp och blev till 80% knallrött och stekhett. Han skreeeeeek ett galet panikskrik då detta hände på nån sekund. Lång historia kort, ambulansen kom men då de väl kom hade det blivit bättre. Samtal gjordes till barnläkaren, de kollade hans ben mm men vi behövde inte åka upp då han var mycket lugnare. Huvvaligen! Stackars liten! Det DÄR skriket vill jag aldrig höra igen. Värsta dagen i mitt liv som nybliven mamma.


Nu lämnar vi det tråkiga och går till vad som var the topp:

Fick ju 2 presenter på min födelsedag, men en av dem har jag inte kunnat "checka ut" föräns nu. Skulle nämligen välja dag och restaurang och bli bjuden på valfri middag/lunch vad jag nu ville.

Så i lördags slog jag till! Det blev Varda och deras helgmeny. Fy bubblans så gott!!! 


Kräftskagen till förrätt. Nån jätte-köttbit med sås och sallad till varmrätt. Ostar till efterrätt. Till detta serverades det ett mycket smakrikt rött vin. Wow! 

Det var väl värt att vänta på må jag säga. Detta var även Wincents första fina restaurangbesök och han charmade ju såklart personalen och skötte sig exemplariskt vår lilla plutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar