söndag 26 juli 2015

Flowers

Ja, blommor till sitt bröllop. Inte lätt.nu

Som florist bara äääälskar jag blommor men bara tanken på att välja nån blomma gjorde att jag blev tokig.

Tänkte och tänkte.

Först kom jag på att jag skippar blommorna helt.

Sen ändrade jag mig och ville bara ha blommor i håret.

Efter nån dag kom min man på den smarta idéen att vi skulle ha maskrosor. Detta då jag älskar dessa gula skönheter och faktiskt har en tatuerad på skuldran.
Jag gjorde hållbarhetstest och de failade totalt. Vilket var tur för i Norrland fanns det inga maskrosor då de hade blommar ut och regnat bort.


Då kom jag på att jag kanske vill ha en bukett ändå. Googlade bilder och tänkte först orange/cerise. Eller plain grönt.

Jag utgick ifrån min favvoblomma, ornithogalum arabicum. Sen blev det också en hållbarhetsfråga. Och att någon annan skulle binda ihop den åt mig. Eftersom det betyder otur att göra den själv. Så min floristvän L fick slå ihop den och så åkte allt med min Mam de 82 milen till Svansele. (Blommorna stod 5 dagar i "hinkförpackning" och skumpades runt här och där i Sverige. Sedan 5 dagar i vas och nu är de inne på tredje dagen här hemma i olika små installationer. Bra va?!)



Jag gjorde alltså klart brudbuketten så den blev ett slags samarbete. Limmade och nålade fast krukväxter. Blev lagom och passade bra för ett superenkelt bröllop vid kanten av Skellefteåälven.


Hårblommor blev det också och även korsage.



Vår sötnöt W hade dopklänning först men svirade om lagom till vigseln. Såklart fick han en hårkrans.


Gjorde diverse sommarblomsdekorstioner som fick pryda sommarstugan lite här och där.


På bordet blev det "ängsblommor" och en grön namnlös "jordskottsgranlummertjofräs".


Fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar