tisdag 7 april 2015

Kolik?!

Nä, Wince har lätt kolik kanske, eller snarare magknip. Beror på vem man pratar med.

Det är tufft och hjärtskärande när jag inte vet hur jag ska underlätta attackerna. Vi har fått massagetips för att underlätta "magknipet" och för få igång tarmarna på honom. Tur Johns föräldrar varit här hela påsken så att vi har fått lite hjälp med W, markservicen och flera tröstande famnar. 


Även min bästa Jojo med man kom förbi en sväng vilket var himla trevligt. Fick så fina blommor, med skor i! De fick bo i Alvar aalto vasen.. Hur det nu stavas.


Wince fick även besök av sina Boråskusiner som hade med sig 6st ICA-kassar med böcker/tidningar och pussel/spel. Herregudars!!! Tur vi har så mycket yta kvar i källaren att förvara allt på. Not!
Men snällt ändå att vi fick allt. Det kommer fylla hans rum bra, den dagen han får ett sådant.

Idag lyser solen, ca 15grader, och jag är ute för andra gången med vagnen. Har kommit på att det är ett sömnpiller som heter duga! 


Synd bara att inte jag kan ta en tuppis här ute. Vore välbehövligt, om man säger så. Nåja, jag samlar på mig D-vitamin i alla fall. Alltid nått.

Tjing!

1 kommentar:

  1. Vill tipsa om en bra bok om din bebis fortfarande har ont i magen!

    http://www.bokus.com/bok/9789187576232/hjalp-mitt-barn-har-kolik/

    SvaraRadera