onsdag 15 april 2015

Du skojar?!

Hur mycket ska en nybliven mamma klara av?!

Nu ska Wincent äta mjölk/komjölksfritt, dvs att jag måste äta mjölkfritt. Lätt tänker du? Inte så värst om du frågar mig.


Hur lagar man mat utan smör, grädde, créme fraishe?! Tex.. Smör går ju att byta till olja/kokosfett men vad ska jag ha på mina ägg då???? Det är ju bara så gott med smör på varma kokta ägg.

Ojoj!

Hej då Brieosten, hej då vispad grädde och plättarna jag gjorde igår. Hej då mörk choklad. Med mera med mera...

Får väl köpa havremjölk (blä!), men kanske funkar i kaffet. Och sojayoghurt till mina bär och nötmüsli. Men hur tusan får jag upp fetthalten i maten? Kan ju inte äta avokado och nötter varje dag... 

Ja ja, vad gör man inte för att ens son ska må bra!! Måtte detta hjälpa hans stackars mage. 


*Hoppas hoppas*

1 kommentar:

  1. Du bör undvika soya med ....

    Jag hade nog hellre valt att pyssla med ersättning än att behöva tänka på varenda liten molekyl jag stoppar i munnen :O
    Måste ju vara jättesvårt...

    SvaraRadera