tisdag 6 januari 2015

Nyttigt värre

Skönt att vara ledig var och varannan dag. 
Min kropp orkar inte jobba mer. Hur tokigt det än låter så har jag nedräkning för att klara dessa arbetsdagar som är kvar. 14st. 3v dvs. 

Får passa på att vila idag, fast jag egentligen skulle vilja, och behöva, få nått gjort. Typ handla mat, ta bort julen, köpa spjälsäng osv osv. Jag skulle behöva en assistent helt enkelt. Eller en trollstav som bara får saker gjort, allt jag tänker på bara mirakulöst händer. ELLER en robot som bara matar på. Städar, ordnar och grejjar. Eller så skulle vi vara rika helt enkelt så man kunde leja bort allt. Tänk att ha hemmet städat varje vecka tex. Bara DET vore ju grymt! Nääää nu kanske jag gick lite överstyr i mina tankar igen, vilket är ett av mina största problem.

Det är så trevligt när vi gör såna "nyttosaker" tillsammans, när vi är lediga, och fikar nånstans och bara är. Vi får se hur dagen blir helt enkelt. Jag hoppas att energin kommer till mig och att jag slipper vara yr och snurrig idag. Började med en supernyttig frulle:


Ja, om ni tänker bort de rostade mackorna, DÅ är det supernyttigt?! Eller, not!! Haha. Nåja.. Gurkor och Rödbetsmarmelad känns lite "nyttigt" ändå, det är ju grönsaker haha. Resten är att diskutera såklart. 

Tjing!




1 kommentar:

  1. Ni är väl två om hemmet? Låt din Karl ta hand om hemmet så du får vila!

    SvaraRadera