tisdag 27 januari 2015

Köksrenovering 4.0 Byggdag 2

Här händer det grejjor:


Skönt att inte vara hemma och "störa" hantverkarna. Men samtidigt jobbigt att inte få sova ut och göra vad (läs: vila när) jag vill..

Har faktiskt vilat lite nu om jag ska vara helt ärlig. Blev alldeles trött efter dagens utflykt. En mycket trevlig sådan med ett pitstop hos tjejerna på Blomsterverkstan. Resan fortsatte sedan ut på en mycket snöisig och dimmig, men ack så vacker solig färd ut till Huddunge.


Kul att hinna träffa Granbergaborna ordentligt, och en Stymnebo dessutom. Lunch (hemlagad!!!) och fika serverades innan det var dags att fara hem igen. 
Jag slås alltid av att det är så tråkigt att bo så långt ifrån varandra. Det är "bara" 1h bilfärd, enkel väg, men ändå.. Det slår mig också att jag har så många fina minnen från denna gård, min moster/morbror och mormor/morfar. Allt från nacksving till pepparkaksbakning. Från valpgos till snickerboa. Ojoj, nej nu blev jag alldeles rörd..

När vi kom hem möttes vi av ett sopberg så J fick nått att göra. Återbruket för andra gången. Hur mycket skräp kan det bli? Huvvaligen!

Nä nu inväntar jag min snygging som nyss ringde från affären och undrade vad jag ville ha. Han hade visst gått Bananas och pantat alla burkar från källaren och tyckte vi skulle handla nått gott. Det jag kom på var:
Avokado
Pannkakor
Baguette med Skagen 
Bra grejjor!!!

Får se vad det blir till middag helt enkelt.

Tjing!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar