måndag 15 oktober 2012

Skärpning!

Okey hörrenini, skärpning. Ett år senare så försöker jag igen. Får se hur länge bloggen lever denna gång.

Hänt sen sist!?!?

Snabb resumé:

Jobbat, blivit uppsagd, sommarjobbat och nu är jag sådandära arbets-sökande, and it sucks.

Ska berätta varför:

Jag är VAN vid att alltid ha jobbat (11år), och oftast mer än heltid... Det är därför väldigt konstigt att nu INTE ha ett jobb att gå till. Och då säger några av er  där ute: "Men åh, passa på att vila upp dig och gör nått skoj"... men HALLÅ! Det är ju döstressande att inte ha ett jobb att gå till... dvs inte ha så mycket pengar... hur roligt är det liksom!?!

Sen kommer de dagar så folk säger: "Men du gör väl inget om dagarna".... men HALLÅ! Det gör jag ju visst. Jag söker JOBB, skriver ansökningar osv + att jag blivit någon slags desperate housewife också: Städar, tvättar, bakar, lagar mat fixar och donar, tvättar fönster, röjjer, målar saker.. ja you name it.

Det enda roliga jag gör om dagarna när ni andra jobbar är att jag tränar, DET är det enda som får mig att bli peppad. Och att jag hinner träffa min vän Val lite oftare.

Tyvärr har denna dagen varit en downer som man säger.. väldigt low sådan. Har liksom inte kännt för nått. Trött, regnigt och kallt.  Har ju i alla fall blivit rånad (läs:varit och köpt linser för massa pengar) och tränat lite.

Väntar dessutom varje dag på ett brev i postlådan, vore kul att veta om jag ska plugga eller ej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar