onsdag 17 oktober 2012

Pelikaner och Body Combat


Pigg som en pelikan! (Läs: "tupp" om du aldrig har varit i mexico)

Verkar omöjligt att sova längre än till 7-8 tiden. Hungrig även denna morgon och måste därför gå upp och äta frulle. För er som inte känner mig så är jag ALLTID hungrig. Jag mår som bäst om jag får äta hela tiden. :-)


 När jag vaknade så tänkte jag: "Vad skulle jag träna idag!?!". Sen kom jag på att det var Body Combat, yeah!!! Så skoj!
Är inte ett dugg bra, än, men jag har ju bara gått typ 2ggr så det tar jag. För alla som tycker detta är mesigt så utmanar jag er för det är en grymt bra träningsform!

Det tar ett tag att träna upp sig... just nu går jag på alla möjliga pass och gör så mycket olika träningsformer som möjligt för att chocka igång kroppen ;-) Nej, det är för att jag tycker det är skoj! Inget annat, sen vore det ju kul att vara lika vältränad som jag var för ca 7-10år sedan...


Body Combat (BC) är ett förkoreograferat non-contact, högintensivt gruppträningsprogram inspirerat av kampsporterna karate, kickboxning, taekwondo, capoeira, tai chi, kung fu och muay thai från Les Mills InternationalNya Zeeland.
Musiken i Body Combat är intensiv och ofta i form av techno, Happy Hardcore, trance och hårdrock.
I Combat-låtarna så jobbar man med slag- (Jabb, Cross, Hook, och Uppercut) och sparkkombinationer (frontkick, back kick, sidekick och roundhouse kick) medan Power Training-låtarna är uppbyggda av enbart slag.
(Från wikipedia) 

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar