lördag 12 december 2009

Prada


Jepp, nu är det helg. En väldigt efterlängtad sådan, eftersom det är en LEDIG HELG. Åtminstonde för mig, dock inte för min stackars sambo som jobba extra denna solig lördag.


Man får försöka suga åt sig av ledigheten då denna är i princip den sista innan jul. Kommer bli ett jobb-maraton utan dess like, vilket man vet om varje år... Mer och mer onyttigheter trycker vi i oss också i tron att vi "orkar" mera då :-) Typiskt tjej-tänk tror jag. Kaffet blir mer uppskattat än någonsin vilket kanske inte är så konstigt då vi tok-jobbar under denna tid och det blir antagligen ännumera Prada på jobbet än vanligt.


För att underlätta denna period så är det välkommet om man är frisk och har en förstående andra hälft. Det senare har jag, en helt underbar Prins John, som lyssnar och finns där för mig i alla lägen. Tyvärr så har jag inte hälsan med mig det här året. Nu är det halsen som återigen fått spatt, vilket jag inte trodde kunde hända efter halsmandels-operationen. Men men, smörjer tungan med äcklig "ALoe-gel" och hoppas på det bästa. Tack snälla Mam för den :-)


Tur att vi har julpyntat här hemma för flera veckor sedan för nu, är "pyssel-orken" i princip slut. Man får lite nog av det på jobbet. Jobbet ja... fundrar mycket på det, och hur framtiden ska bli. I allafall hur det närmaste halvåret kommer se ut. Hoppas på en stor apifiny som tar mig framåt i yrkeslivet.


Tid att få i sig lunch nu, sen inväntar jag så småningom John och åka och storhandla mm. Sånt uppskattar jag. Tokigt va!?! Att kunna få tid att storhandla tillsammans och bara åka runt lite spontant. Det där med spontanitet kommer jag nog tillbaka till så småningom... det är ju inte mitt vanligaste ord direkt. ;-)


See u!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar