onsdag 18 februari 2015

Foglossning?

När man vrider och vänder sig på natten för att hitta en ställning att sova i, men inte lyckas. Phu. Bara gravida kan förstå detta.

Är det foglossning.. :

När det känns som att benen ska lossna från kroppen?

När det känns som att höftbenen delar hela kroppen i två bitar?

När man inte kan ligga på någon sida utan att få ont?

Troligtvis!

Just nu bullar jag upp med kuddar och slingrar in mig i täcket. Funkar helt ok, för en stund.

Varje gång jag vänder mig så börjar jag tänka. På förlossning och allt. Hur ska det gå? När ska det ske? Så sjukt svårt att slappna av.

Som den kontrollfreak jag är så känns allt så annorlunda. Detta är något jag inte kan planera, det blir när det blir. Skrämmande men också häftigt. Det är kanske bra för min utveckling, att försöka ta livet lite mera som det kommer.. Typ som barn gör.

Nu blir det föräldrarurbildning och amningskurs efter det. Allt på en och samma dag.

Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar