fredag 29 november 2013

Äventyr

Vilken vecka jag har haft! Det är ju ytterst sällan, man som florist, får vara med från grunden då en ny butik byggs upp. 

Lilla jag har fått den äran! Helt otroligt. 



Det var en lång och oviss väntan innan jag fick detta jobb. Skulle jag någonsin jobba med blommor igen? Var jag bortglömd som florist? Jag duger inte till nått, jag är väl rätt okunnig ändå, eller?!?! Livet är orättvist osv osv.  
Ja, jag tänkte mycket om dagarna. Och de där tankarna flög verkligen en extra lång och stormig väg.

När detta jobb sen plötsligt dök upp så kändes det som ett "Anna-jobb" på nått vis, även om jag hade svårt att förstå det då. Efter en tid så stod det klart att jag inte var så värdelös och arbetslös längre! 

Jag visste inte alls vad jag skulle kunna förvänta mig, och visste inte heller vilka jag skulle jobba med/för. Jag gick in med ett "noll-läge". Även butiken var nollad, dvs helt tom på saker, för 2v sedan.



Efter dessa två veckor så kan jag säga att jag trivs på Öster Mälarstrand!

Vi har jobbat långa dagar men med en enorm glädje och positivitet, trots diverse data/skrivare/kassa/kassadisk/leverans-problem. Men allt löser sig till slut!


Nu har det varit invigning och det "vardagliga jobbet" börjar, så även det blir spännande att få vara med och följa i utvecklingen.


Helt otroligt egentligen hur många bitar som ska på plats för att en butik ska kunna flyta på såhär "smärtfritt". Allt från det tekniska, till minsta lilla pärlnål... Ja och bra personal förstås! ;-)


Du ser oss i VLT var och varannan dag nu för tiden, skoj va?!

Mer bilder kommer en annan dag. Nu vill kroppen att jag skulle ha somnat för flera timmar sedan. Huvudet la av redan innan jag gick upp i morse, så nu är det verkligen hög tid att zzzussa.



Tjing tjing!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar