söndag 9 december 2012

Ups and down och SNÖKAOS

Denna veckan har varit en sån dära vecka med ups and downs.

Men men, det är skoj att jobba i alla fall träffa kollegorna/kunderna och "göra nytta" så att säga.

Det blir en annorlunda jobb-jul. Jag är ju van att hitta allt, kunna allt, ha koll på allt, veta allt, känna alla, och fara runt som en tok från tiiiidig morgon till sen kväll. Men i år har jag rollen som 1:a säljare vilket blir en utmaning för mig. Det var länge sedan jag "sålde" på julen om man bortser från förra året dvs. Det är skoj att vara tillbaka på Blomsterverkstan en sväng ,som extra personal, det var ju där jag började mitt floristliv för MÅNGA år sedan.
Trist är det dock när tåg blir inställda på grund av den härliga snön. ÄLSKAR SNÖ! Inte snökaos dock...
Har varit döttstrött i några veckor också men hoppas att järntabletterna hjälper, så att jag kan hålla ögonen öppna :-)

I fredags var det en mysfredag inför en ledig helg. Min Prins bjöd mig på Oxfilé och potatisgratäng mm och i dag fick jag djävulsburgare som Anna-present så jag känner mig lite bortskämd. And I like it!!! <3>

Alla julklappar är klara! Wihooo, kan bero på att jag bara köper till 2 personer (Prins och Gudson) i och för sig men det gäller ju att prioritera när man är student :P
Mini ska få sig en julklapp också men vi har inte hittat "den rätta". Hon ska få en vattenfontän då hon älskar vatten tydligen :-)

Har pratat med Min Jojo också idag. Skypat lite! Men snart kommer hon hem :-)


Tjipp tjopp nu blire Solsidan hörrenini!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar