onsdag 2 mars 2016

Huvvaligen

Woooop woooop! I helgen träffade jag en av mina bästa. Vi har planerat detta länge då det är svårt att få ihop en tid att ses utan barn och männen. Nu blev det av. Vi lyxade till det med 2-rätters på "vår" gamla restaurang.



Dock blev vi lite besvikna på att maten kostade (ännu) mera, än den smakade. Nåja, vi fick äta i lugn och ro och även dricka gott. Vid 22 var vi redo att gå hem, trötta småbarnsmammor. Men vi lyckades gå vidare och se Västerås by night. Trevligt, och guld värt, men nästa gång kommer vi ta in på hotell och sitta i mjukisar, dricka vin och sova hur länge vi vill. Tiderna har ändrats och vi har blivit gam.. äldre.

Sov borta också! Huvvaligen! Och såklart fick W feber just den natten. Min man berättade först på söndagen, då han förstod att jag inte skulle ha kunnat tänka på annat om jag visste att W var sjuk. Sååååå typiskt! Just då ångrade jag mig brutalt mycket att jag inte funnits där för mitt lilla hjärta. 

Efter det har vi haft vakna nätter, feber, snor, hosta. Till råga på allt så fick jag magsjuka eller nått liknande natten till tisdagen vilket gjorde allting värre. Jag skulle ju dessutom ha jobbat igår. Så typiskt. Allt körde ihop sig. Det gäller att överleva. När båda är så slut att man inte vet vad man ska ta sig till längre och så har vi en liten plutt som verkligen, verkligen behöver oss mer än någonsin. 
Jag är i alla fall på bättringsvägen och W har inte lika mycket feber längre så det är skönt. Min man fick vara hemma idag då jag inte var kapabel till nått igår och idag. 


Just nu ligger jag i soffan och skriver och skriver... Lååångt inlägg va??!?!! Prinsen städar med Bubbas i bärselen, I just Love IT!!!

Såhär kände jag mig igår:

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar