måndag 10 augusti 2015

Minitripp

Då var vi hemma igen!!! Woooop! Home sweet home. Så kul att åka iväg, men herregudars så skönt att få komma hem.

Vi valde att åka en liten weekend till Tallin då det verkade lättast med Wincent. Buss-Båt och vi kunde ha med vagnen överallt. Perfekt!
W har ju börjat att åka framåt i bärselet och verkligen älskade att se allt.


Det blev en natt på båten, två nätter på hotell och sen en natt till på båten. Jag som är sjösjuk proppade i mig tabletter och hade även mitt balansband på mig. Men båtresorna gick hur bra som helst. Skönt!

I Tallin gick vi runt väldigt mycket. Till Gamla stan med massa kullersten och fina byggnader. Vi åt och drack gott. Godast var middagen på hotellet tro det eller ej. Tummen upp!


Jag märker att mina meningar blir lite tokiga, men det beror på att jag är trött. Helt slut. Det krävdes mycket planerande och min kontrollhjärna går ju på högvarv inför och under en sån här resa. 

Mini har ju varit bortrest också, i två omgångar. Så jag tror att även hon är nöjd över att få vara hemma och mysa.

Nä nu ska jag se nyheterna om det hemska som hänt på IKEA idag. Så otäckt, tur vi inte åkte dit idag. Men samtidigt tänker jag att detta kan ju hända varsomhelst och närsomhelst. Vart är man säker? Känns som att jag vill låsa in mig själv och alla jag känner. Så inget hemskt kan hända. Man blir lite mörkrädd när sånt händer i närheten.

Tjing på er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar