lördag 8 mars 2014

Mello Sverige

1. Ewald - Kan inte sjunga. Danny wannabe. Killen från Skellefteå skulle sjungit denna. DÅ hade den varit topnotch.

2. Benediktssons tjejen - sooooo slooooow. Jag somnar zzz. Kred att det är en fin text. Men vi måste ju tänka Eurovision hära!!!

3. Alcazar - medryckande och vem vill inte festa loss med den discokulan i taket?
Lite "old"-feeling kanske? Lite "danspåharrysliksom".

4. Oscar Zia - rätt ok men mesig i början. Hade velat haft en manligare röst här! Måns eller Danny kanske? Medryckande refräng som låter lik en annan låt.. Hmm Tjejer runt 13 år röstar nog här.

5. Linus "bröder" - piercad kille som sjunger en otroligt fin låt. Känslosam och power!!! Jag gillar den massor! Men tyvärr kommer inte andra länder förstå denna.. Hur låter den på engelska? Superbra låt helt enkelt, men inte nått vi skickar vidare.

6. Helena papanått - får man byta scenkläder? Dessa var ju inte bättre i och för sig. Big no! Mest bara för att hon har gjort sitt förr, för ett annat land dessutom.

7. Yohio - känd i hela världen men vad ska "folk" tro om Sverige, om vi skickar honom?! Nja. Låten? Nope inget speciellt tyvärr. 

8. Sanna - Den enda Sanna artisten som faktiskt kan sjunga!!! Power! Mäktigt, rysningar.. Ge mig din röst! Jag ger min röst till dig! Vill också kunna sjunga sådär!!! Grymt bra! 

Okey, det är ingen "show", men en bra låt som man får rysningar av räcker.punkt.

9. Efter solsken Panetozkillarnaikostym - Coola killar som kör sommarens plåga. Medryckande låt! Härligt sväng och cool attityd/dans. 
Bäst klädda killarna idag. Stenmark borde ha tagit lite modetips från dessa.. Partyfeelingen kommer som ett brev på posten.

10. Ace - "doing nothing at all..." alla vet att man måste jobba för att tjäna pengar, så, sorry tjejen men du måste nog skaffa dig ett riktigt jobb ändå. Word!


Så nu vet ni vad jag tycker! 
Vad tycker du?
Tack och godnatt från 10:an. 

1 kommentar:

  1. Min kommentar verkar ha försvunnit ut i rymden så försöker igen..
    Alcazar, Panetoz och Helena Paparizou är mina favoriter ikväll! :) Linus låt var urtråkig enligt mej men smaken är ju som baken :)

    SvaraRadera