söndag 7 juni 2015

2 v avklarade

Tjoho! 
Jag överlevde 2v med lågkolhydratskost blandat med fasta och kaloriberäknade recept. God mat för det mesta men i bland riktigt äckligt (läs konstiga kryddor/texturer). Hihi.


Tyvärr blev väl inte resultatet sådär lysande så nu övergår jag nog till LCHF igen. Att fasta vissa dagar är inte min grej och inte heller kaloritjossan. Jag vill äta gott när jag är hungrig, punkt slut.


Oxfilé med svampsås fick högsta betyg! Perfekt att få fira husköpet med ett glas rött dessutom.

Ska väl överlägga med mig själv först men det blir nog så att LCHF känns mera jag. 

Förresten så har jag ju slutat amma? Tror att jag har glömt berätta det.. Gemensamt beslut mellan mig och BVC. Eller med enormt stöd av sambon och BVC skulle jag nog säga då det kändes lite ledsamt ändå. Eller mer besviken kanske jag var. Men för att både jag och Wincent skulle må bra så var det det bästa. Och det är jag väldigt glad över idag då jag faktiskt känner mig helt nöjd med det beslutet. + att vi nu vet att W får helt mjölkfritt tills dess att vi börjar introducera mjölkersättning igen. Skönt att ha världens bästa BVC-tjej som verkligen ser hur man mår/vad man behöver utan att man säger nått. Guld värd!

W:s mage är mycket bättre och han kommer lättare till ro. Han börjar ju inte tokskrika varje gång han vaknar, gäspar, pruttar, bajsar, nyser osv osv. Så skönt! Han jollrar och skrattar och växer massor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar