söndag 15 juni 2014

Uppskattar

Jag har blivit så gammal att jag verkligen uppskattar att få vara ledig. Förstå mig rätt här. Jag tycker om att jobba, men det får vara lite lagom. Det är liksom skönt att hinna ha en fritid, kunna vila upp sig men samtidigt känna att man hinner få nått vettigt gjort. Handla, städa, piffa, träffa folk, bara vara, osv osv. 
Har tex inte sett min släkt på evigheter, vilket känns tråkigt. Men jag måste verkligen tänka på "stanna upp", innan jag går "överstyr" och bara planerar och gör massa saker. I mitt huvud så vill jag enormt mycket saker, men kroppen hänger liksom inte med. 

Just nu orkar jag helt enkelt inte så mycket på min fritid, men jag hoppas att det vänder. Migrän hit och dit och annat strunt har varit väldigt vanligt denna vår. 
Önskar att starka, pigga, och friska Anna kunde komma tillbaka men det händer inte över en dag. 


Har gjort den urgoda LCHF-müslin idag och småplockat här hemma. Mini fick sig en skönhetsbehandling också.

Nu blir det svenska jordgubbar, grädde och mycket god choklad till kaffet!!!


Nja.. Mini är lite fundersam om jag ska hitta på nå mer tok eller om hon får vila ifred. Söten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar