lördag 30 mars 2013

Nu passar det!!!

Jo men visst! Såklart har blomman blommat nu när jag inte varit hemma om dagarna. Den har varit knoppig i flera veckor, men nu, just denna vecka så har den satt fart med sina vackra småttingar till blommor som doftar fantastiskt!! Tur att blomman bredvid också är på g, så man får njuta länge av dessa vackra ting. Det är inte annat än att man kan tro att jag har gröna fingrar. :p

Har jobbat några dagar denna vecka, vilket var lika skoj som vanligt. Fullt ös var det. Och alla kollegorna är så gulliga :-)

Det enda tråkiga är väl att jag tycker att jag tappar min kunskap för varje dag som jag inte jobbar... Lite som att jag förlorar 1 års yrkeserfarenhet för varje månad som jag inte jobbar. Detta gör att jag snart är nere på praktikantnivå igen :-/ Vilket känns trist.

Men jag är hård mot mig själv, har jag hört.

Jag är liksom van att kunna allt, veta allt, vara supersnabb, känna alla, kunna fixa allt, vad det än gäller... Och nu är det inte så längre. Det gör mig ledsen. Vissa dagar kan jag ta den känslan, men andra dagar så tar den faktiskt knäcken på mig. Detta är inget som någon kan underlätta för mig/ hjälpa mig med, utan det här är något jag själv måste arbeta med, acceptera, eller helt enkelt strunta i.

De där kraven på mig själv kanske ligger för högt som vanligt. Jag vet vad jag har kunnat prestera och därför vill jag dit igen. Nå toppen. Både i yrkeslivet och i min träning. Frågan är bara: när, var och hur??

Tur att jag har min Prins. Han finns alltid här för mig, när jag behöver lufta mina tokiga funderingar ❤. Och Mini såklart, hon hjälper mig nog mer än hon själv kan förstå :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar