torsdag 3 april 2014

Kärt barn...

....har många namn?

Minimo, Minimysen..
Myspluppan...
Den galopperande persierkatten..
Crazycat, Tokfia, Sötnöt... Är bara några av smeknamnen på vår älskade pälsboll Mini.

På vår semester så fick även Mini semester. Hos Mam och Jajje. Hon stortrivs därdå hon får göra lite som hon vill. Sitta på bordet, i fönstret, ute på trappan.. Osv!  Men nu är hon också hemma så allt är som vanligt igen.



Jag har alltid undrat varför vissa har två, tre eller flera andranamn/mellannamn. Man använder de ju ändå inte?

Själv heter jag Anna Louise. Anna efter min mammas mormor som tydligen tyckte synd om "flickstackarn som fått sånt hemskt namn", och Louise efter min moster? Som också heter Louise i andranamn. 

Jag är väl rätt nöjd med mina namn men har alltid tyckt det är tråkigt att inte få nå roliga smeknamn. Ja, och att det alltid finns flera Anna vart man än är. 

Nu måste jag sluta tänka för huvudet sprängs snart efter vår solpromme idag på 7,45 km. + att det är rätt livat här hemma då det är (ev) sista hockeymatchen här hemma! Gooooo Saaaik!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar